Zaprojektowanie strategii HR w oparciu o badania zaangażowania pracowników MerchUp

Zbuduj mocny zespół, zadbaj o niego i daj mu pracować, a wyniki przyjdą same - to właśnie ogromna zaleta MerchUp. TeamBoost dołożył tylko małą cegiełkę do tego, aby szło jeszcze lepiej!

MerchUp (znany wcześniej jako BluzUp) to europejski lider, jeśli chodzi o produkcję firmowej odzieży, gadżetów i welcome packów z 10-letnim doświadczeniem w branży i 1000+ zadowolonych klientów.

English version

Wyzwanie

Czy nasi ludzie chcą tu pracować?

“Pracownicy MerchUp historycznie bardzo pozytywnie oceniali firmę, jednak nasze doroczne badania zadowolenia realizowaliśmy sami wewnętrznie i czuliśmy, że być może nie mamy wystarczającej HR-owej wiedzy ani doświadczenia, by zrobić to obiektywnie i maksymalnie skutecznie. Właśnie dlatego potrzebowaliśmy zewnętrznych ekspertów, by sprawdzić, co robimy dobrze, a co warto poprawić – tu pojawiła się przestrzeń do współpracy z TeamBoost.”

Anna Rajkowska,
Operations Manager @ MerchUp.

Czego oczekiwał nasz klient?
1

Zweryfikowanie dotychczasowych metod działania w MerchUp, jeśli chodzi o analizowanie zaangażowania pracowników

2

Zidentyfikowanie kluczowych obszarów do poprawy w zakresie HR i społeczności MerchUp, aby stworzyć podwaliny pod strategię HR

3

Konkretne wnioski i założenia do wdrożenia, a nie tylko raport, który zginie w otchłaniach maili

Jakie wyzwania na nas czekały?

Co zrobiłyśmy, aby osiągnąć sukces ?

Przeprowadziliśmy wywiad wstępny z Managementem, który pozwolił nam ustawić kontekst badania, które mieliśmy przeprowadzić.

Przygotowaliśmy propozycję komunikacji wewnętrznej odnośnie realizacji badania. To bardzo ważny etap realizacji badania, każdy pracownik musi dobrze zrozumieć cel badania w którym będzie brał udział oraz jego przebieg.

Przeprowadziłyśmy kompleksowe badanie według autorskiej metodyki TeamBoost® w zespole MerchUp, które zakończyło się zestawem rekomendacji i zaleceń do wdrożenia i wykorzystania w long-termowej strategii HR. Badanie obejmowało analizę następujących obszarów:

    • Poziom zaangażowania 
    • Poziom ukrytego potencjału 
    • Poczucie przynależności organizacyjnej 
    • Komunikacja wewnętrzna 
    • Organizacja pracy 
    • Poczucie dobrostanu 
    • Poczucie satysfakcji z pracy 
    • Wynagrodzenie i benefity 
    • Poczucie rozwoju zawodowego 
    • Kultura feedbacku w organizacji 
    • Relacje z przełożonym 
    • Relacje ze współpracownikami

Przedstawiliśmy wyniki analizy badań z kluczowymi wnioskami oraz listą rekomendowanych działań. Spotkanie obejmowało też 2 godzinną konsultację podczas, której zostały omówione potencjalne sposoby wdrożenia poszczególnych rekomendacji.

Jakie wyniki osiągnęłyśmy?
szybkość

w 2 tygodnie zrealizowałyśmy całość usługi w skład, której wchodziło:

  • przygotowanie komunikacji wewnętrznej o badaniu zaangażowania,
  • przeprowadzenie badania,
  • analiza danych,
  • przygotowanie roadmapy działań, które stały się podstawą do stworzenia strategii HR.
skuteczność

management firmy zaczął wdrażanie zmian od siebie

  • inspiruje swoich ludzi do regularnych spotkań 1:1 i codziennego przekazywania feedbacku.
akceptacja

97% pracowników pozytywnie ocenia planowane zmiany

  • pozytywnie ocenia nowe procesy w zakresie feedbacku i ścieżek rozwoju i kariery.
sprawność operacyjna

jedynie 4 godziny pracy managementu, które musieli zainwestować w cały proces

  • badania i analizy, po których dostali gotowe wnioski do wdrożenia
wiedza

organizacja otrzymała zestaw swoich mocnych stron

  • może je wykorzystywać w kampaniach EB i rekrutacyjnych ponieważ pochodzą bezpośrednio od źródła – czyli od ludzi.
identyfikacja

Udało się zidentyfikować blokery potencjału

  • organizacja wie na czym powinna skupić swoje działania aby zwiększać budowanie zaangażowania pracowników. 
4

godziny pracy managementu

97%

pracowników pozytywnie ocenia planowane zmiany

2

tygodnie na realizację

Jak MerchUp wspomina współpracę z TeamBoost?

“Pierwszy raz doświadczyliśmy jako organizacja tak konkretnych zaleceń i instrukcji działania w obszarze people & culture. Badania zrealizowane przez zespół TeamBoost i płynące z nich wnioski daleko wykraczały poza nasze założenia. Martyna i jej specjaliści czarno na białym pokazali nam, co robić w kolejnych miesiącach, aby podnieść zaangażowanie w zespole.”

Anna Rajkowska, Operations Manager @ MerchUp.

Porozmawiajmy o tym, co może zmienić TeamBoost w Twojej firmie: