Jak Twój Zespół Może Stać Się Magnesem na Top Talenty na rynku pracy?

Czy zastanawialiście się kiedyś, co jest jedną z najważniejszych rzeczy przyciągających najlepszych kandydatów do firmy? Odpowiedź może Was zaskoczyć: to zaangażowanie Waszego zespołu. W dobie cyfrowego zgiełku i niekończących się ofert pracy, autentyczne zaangażowanie pracowników staje się coraz mocniejszym magnesem przyciągającym topowe talenty. Ale od początku…

Czas na wagę złota

Według Worconic najlepsi specjaliści są otwarci na zmianę pracy i dostępni na rynku przez 10 dni. Startując w wyścigu o ich uwagę w momencie rozpoczęcia biegu tego czasu nie mamy szans na dotarcie do nich z komunikatem o Was. Budowanie świadomości o marce, jako pracodawcy powinno zajść dużo wcześniej. Wtedy talenty poszukujące nowych wyzwań mogą zgłosić się do Was w pierwszej kolejności. W tym szczególnie może pomóc zaangażowany zespół!

Rekrutacja = rozwój firmy

Zaangażowany zespół to nie tylko lojalność wobec firmy, czy mniejsza rotacja. Według badań Gallupa, zaangażowane zespoły osiągają o 250% lepsze wyniki biznesowe. Ale to nie wszystko. Zaangażowanie to emocje, pasja, to pracownicy, którzy są ambasadorami marki nie tylko w godzinach pracy, ale i poza nią. To ci, którzy swoim entuzjazmem i pozytywną energią przyciągają innych, tak jak magnes. Polecają Was kolegom, reprezentują w branży i chętnie uczestniczą w Waszych procesach rekrutacji, która jest kluczowym procesem biznesowym.

Zaangażuj zespół w rekrutację

Tu opowiem Wam historię. Na jednych z ostatnich warsztatów w zespole klienta, pytając o 

przewagę oferty tego pracodawcy nad innymi (rynek IT jest konkurencyjny), wiele osób 

odpowiadało: „dowiedziałem się na rozmowie, że tu pracuje Maciej”. Maciej był bezapelacyjnie spoiwem zespołu, dobrym duchem i świetnym specjalistą kojarzonym na rynku. Maciej nie był jednak w świetle reflektorów, usunął konta na LinkedIn w momencie rozpoczęcia obecnej pracy. 

Maciej jest świetnym przykładem zaangażowanego ambasadora, który mógłby przekonać nie tylko tę garstkę, która podczas etapu rozmowy w biurze mogła go spotkać, ale dotrzeć do wielu specjalistów budując pozytywny wizerunek pracodawcy. Zwiększając zainteresowanie ofertą pracy, co bezpośrednio wpływa na sukces rekrutacji.

Jak jeszcze warto włączyć zespół do procesu rekrutacji?

Tworzenie Ofert Pracy: Zaangażuj zespół w tworzenie ofert pracy. Pozwól pracownikom, którzy będą bezpośrednio współpracować z nowo rekrutowaną osobą, mieć wpływ na to, jak zostanie przedstawione stanowisko. Ich doświadczenie i perspektywa mogą pomóc w stworzeniu oferty, która dokładnie odpowiada potrzebom zespołu i kultury firmy.

Resharing Ofert: Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych pracowników. Gdy pracownicy udostępniają oferty pracy na swoich profilach, zasięg według badań socialmediatoday.com, ogłoszenia może wzrosnąć nawet ośmiokrotnie, docierając do szerszej i bardziej zróżnicowanej grupy potencjalnych kandydatów.

Program Poleceń: Zaproponuj program poleceń, w którym pracownicy mogą rekomendować kandydatów na otwarte stanowiska. Taki program nie tylko zwiększa zaangażowanie zespołu w proces rekrutacji, ale także często przynosi wyższej jakości kandydatów, bo według badań Radancy ich dopasowanie jest na poziomie prawie 70%.

Referencje: Zachęć pracowników do aktywnego udzielania referencji. Pracownicy, czyli przyszli koledzy kandydatów, są jednych z najbardziej wiarygodnych źródeł na temat pracy w Waszej firmie i budzą dużo większe zaufanie niż np. pracownicy działów HR. Warto wykorzystać takie „dowody” w komunikacji zewnętrznej. 


Udział w Wydarzeniach Online/Offline: Umożliwienie pracownikom uczestnictwa w wydarzeniach branżowych, takich jak targi pracy, konferencje, czy webinary, może znacząco wpłynąć na postrzeganie firmy jako atrakcyjnego pracodawcy i przyciągnąć potencjalnych kandydatów, dzięki networkingowi i promocji Waszej firmy w branży.

Zaangażowanie jako DNA Firmy

Zaangażowany zespół to nie tylko lepsze wyniki finansowe. To serce i dusza firmy, które przyciąga, inspiruje i sprawia, że ludzie chcą być częścią czegoś wyjątkowego. To klucz do skutecznej rekrutacji w dzisiejszych czasach.


Autorka: Aleksandra Niewiadomska – CEO Find Group

Chcesz wprowadzić podobne rozwiązanie u siebie w firmie?

Umów darmową konsultację i dowiedz się jak możemy pomóc Ci wprowadzić je krok po kroku do Twojej organizacji.

to może cię zainteresować