Od chaosu do sukcesu z nawigacją TeamBoost

“Jestem przykładem największej antymotywacji do zmian” powiedział o sobie Prezes Brand New Story. “Potrzymaj mi kawę - pomyślałam - to wyzwanie dla TeamBoost!”

Brand New Story Sp. z o.o. – to eksperci z branży technologicznej, specjalizujący się w tworzeniu stron internetowych, rozwiązań e-commerce oraz dedykowanych aplikacji. Zespół pracuje 100% zdalnie.

Wyzwanie

Sztorm na otwartym morzu

Brand New Story, przed rozpoczęciem współpracy z TeamBoost, mierzył się z problemami typowymi dla małych przedsiębiorstw pracujących w formule zdalnej. Były to głównie problemy komunikacyjne oraz wyzwania związane z budowaniem zaangażowania i efektywności działań. Dodatkowo, właściciel firmy brał na siebie zbyt wiele obowiązków i starał się być zaangażowany na każdym etapie działań firmy, co prowadziło do przeciążenia i obniżenia efektywności zarządzania.

Gdy ich poznałam byli jak statek na środku morza podczas szalejącego sztormu, potrzebowali zdecydowanie stabilnego kursu i pewnej ręki kapitana.


Co rozpętało burzę? Przede wszystkim duża ilość komunikacji wewnętrznej oraz różne godziny pracy członków załogi. Długie oczekiwanie na proste informacje, brak dostępności zespołu w jednym momencie powodowały frustrację i spadek motywacji w zespole.

Czego oczekiwał nasz klient?
1

Zwiększenia efektywności pracy i zaangażowania pracowników w projekty technologiczne.

2

Poukładania komunikacji wewnętrznej.

3

Odciążenia foundera z bieżącej pracy operacyjnej.

Jakie wyzwania na nas czekały?

Co zrobiłyśmy, aby osiągnąć sukces ?

Przeprowadzenie cyklu dedykowanych warsztatów z founderami na temat misji i wizji firmy, a także bieżących celów organizacji.

Przeprowadzenie cyklu dedykowanych warsztatów z founderami, których celem było zmapowanie obszarów odpowiedzialności i ich ponowne zdefiniowanie.

Opracowanie komunikacji wewnętrznej mającej na celu zaimplementowanie nowej misji i wizji organizacji.

Zdefiniowanie zasad i kanałów komunikacji wewnętrznej, a także procedur przydzielania zadań współpracownikom, zebranych w formie handbooka.

Przeprowadzenie serii sesji mentoringowych dla menedżerów z zakresu efektywnej komunikacji, zarządzania w sytuacjach kryzysowych, feedbacku, delegowania zadań i organizacji pracy.

Jakie wyniki osiągnęłyśmy?
IDENTYFIKACJA

Poczucie przynależności

  • Na pytanie “Czy misja i wartości firmy są dla Ciebie ważne i czy identyfikujesz się z nimi?”88,9% osób odpowiedziało „TAK”.
PRZYWÓDZTWO

Lepsze relacje na linii management - pracownicy

  • Ocena pracy menedżerów przez pracowników wzrosła z 50% do 77,8%.
feedback

Skuteczna informacja zwrotna

  • Ocena informacji zwrotnej od menedżerów wzrosła z 30% do 88,8%.
operacyjność

Oszczędność 12 roboczogodzin tygodniowo foundera

  • dzięki wyjściu z bieżącej pracy operacyjnej i skupieniu się na strategii
rentowność

Lepiej naoliwione zębatki biznesu i bezpieczniejsze finanse

  • Poprawa rentowności projektów IT o 27%.
precyzja

Customer success i proaktywność zamiast błędów i niedopatrzeń

  • Zmniejszenie liczby błędów w projektach, negatywnych zgłoszeń i poprawek o 36%.
12

godzin tygodniowo zaoszczędzone przez foundera

88,9%

identyfikuje się z misją i wizją firmy

27%

poprawa rentowności

Jak Brand New Story wspomina współpracę z TeamBoost?

“Organizacja jest jak łódź, którą buja. Problemy nią bujają, finanse nią bujają, pracownicy nią bujają. To nie jest łatwy rejs. Dostaliśmy od TeamBoost mapę, dzięki której nie straciliśmy z oczu celu.

To co dodatkowo cenię we współpracy z TeamBoost, to nie trzymanie się kurczowo przyjętego planu, ale bieżące reagowanie na pojawiające się problemy. Bywało tak, że nasze spotkanie zmieniło charakter, bo trzeba było ugasić jakiś obecny pożar. Bardzo to doceniam.

Nie wszystkie rozwiązania były do wykorzystania tu i teraz. To sztuka umieć dostrzec dziury w łodzi i wybrać, które najpierw załatać, by móc płynąć dalej. Jednak wszystkie wskazówki są dla nas cenną wiedzą, której będziemy używać w przyszłości.

Ta transformacja to długa droga, dlatego zatankujcie do pełna. Ale warto odbyć tę podróż. Ze wsparciem TeamBoost nie zabłądzicie i dotrzecie do obranego celu!”

Jarek Nakraszewicz, CEO @Brand New Story

Porozmawiajmy o tym jakie cele, Ty chcesz osiągnąć