Od chaosu do sukcesu z nawigacją TeamBoost
“Jestem przykładem największej antymotywacji do zmian” powiedział o sobie Prezes Brand New Story. “Potrzymaj mi kawę - pomyślałam - to wyzwanie dla TeamBoost!”
Brand New Story Sp. z o.o. – to eksperci z branży technologicznej, specjalizujący się w tworzeniu stron internetowych, rozwiązań e-commerce oraz dedykowanych aplikacji. Zespół pracuje 100% zdalnie.
Sztorm na otwartym morzu
Brand New Story, przed rozpoczęciem współpracy z TeamBoost, mierzył się z problemami typowymi dla małych przedsiębiorstw pracujących w formule zdalnej. Były to głównie problemy komunikacyjne oraz wyzwania związane z budowaniem zaangażowania i efektywności działań. Dodatkowo, właściciel firmy brał na siebie zbyt wiele obowiązków i starał się być zaangażowany na każdym etapie działań firmy, co prowadziło do przeciążenia i obniżenia efektywności zarządzania.
Gdy ich poznałam byli jak statek na środku morza podczas szalejącego sztormu, potrzebowali zdecydowanie stabilnego kursu i pewnej ręki kapitana.
Co rozpętało burzę? Przede wszystkim duża ilość komunikacji wewnętrznej oraz różne godziny pracy członków załogi. Długie oczekiwanie na proste informacje, brak dostępności zespołu w jednym momencie powodowały frustrację i spadek motywacji w zespole.
Zwiększenia efektywności pracy i zaangażowania pracowników w projekty technologiczne.
Poukładania komunikacji wewnętrznej.
Odciążenia foundera z bieżącej pracy operacyjnej.
Jakie wyzwania na nas czekały?
- Zespół pracujący zdalnie w różnych godzinach (porannych, popołudniowych i wieczornych).
- Duża ilość nieuporządkowanej komunikacji, która dezorganizowała pracę.
- Managerowie, którzy oczekiwali rozwoju i wsparcia w podnoszeniu efektywności swoich działań.
- Firma była w trakcie udoskonalania swojego modelu biznesowego.
Co zrobiłyśmy, aby osiągnąć sukces ?
Przeprowadzenie cyklu dedykowanych warsztatów z founderami na temat misji i wizji firmy, a także bieżących celów organizacji.
Przeprowadzenie cyklu dedykowanych warsztatów z founderami, których celem było zmapowanie obszarów odpowiedzialności i ich ponowne zdefiniowanie.
Opracowanie komunikacji wewnętrznej mającej na celu zaimplementowanie nowej misji i wizji organizacji.
Zdefiniowanie zasad i kanałów komunikacji wewnętrznej, a także procedur przydzielania zadań współpracownikom, zebranych w formie handbooka.
Przeprowadzenie serii sesji mentoringowych dla menedżerów z zakresu efektywnej komunikacji, zarządzania w sytuacjach kryzysowych, feedbacku, delegowania zadań i organizacji pracy.
IDENTYFIKACJA
Poczucie przynależności
- Na pytanie “Czy misja i wartości firmy są dla Ciebie ważne i czy identyfikujesz się z nimi?”88,9% osób odpowiedziało „TAK”.
PRZYWÓDZTWO
Lepsze relacje na linii management - pracownicy
- Ocena pracy menedżerów przez pracowników wzrosła z 50% do 77,8%.
feedback
Skuteczna informacja zwrotna
- Ocena informacji zwrotnej od menedżerów wzrosła z 30% do 88,8%.
operacyjność
Oszczędność 12 roboczogodzin tygodniowo foundera
- dzięki wyjściu z bieżącej pracy operacyjnej i skupieniu się na strategii
rentowność
Lepiej naoliwione zębatki biznesu i bezpieczniejsze finanse
- Poprawa rentowności projektów IT o 27%.
precyzja
Customer success i proaktywność zamiast błędów i niedopatrzeń
- Zmniejszenie liczby błędów w projektach, negatywnych zgłoszeń i poprawek o 36%.
godzin tygodniowo zaoszczędzone przez foundera
identyfikuje się z misją i wizją firmy
poprawa rentowności
Jak Brand New Story wspomina współpracę z TeamBoost?
“Organizacja jest jak łódź, którą buja. Problemy nią bujają, finanse nią bujają, pracownicy nią bujają. To nie jest łatwy rejs. Dostaliśmy od TeamBoost mapę, dzięki której nie straciliśmy z oczu celu.
To co dodatkowo cenię we współpracy z TeamBoost, to nie trzymanie się kurczowo przyjętego planu, ale bieżące reagowanie na pojawiające się problemy. Bywało tak, że nasze spotkanie zmieniło charakter, bo trzeba było ugasić jakiś obecny pożar. Bardzo to doceniam.
Nie wszystkie rozwiązania były do wykorzystania tu i teraz. To sztuka umieć dostrzec dziury w łodzi i wybrać, które najpierw załatać, by móc płynąć dalej. Jednak wszystkie wskazówki są dla nas cenną wiedzą, której będziemy używać w przyszłości.
Ta transformacja to długa droga, dlatego zatankujcie do pełna. Ale warto odbyć tę podróż. Ze wsparciem TeamBoost nie zabłądzicie i dotrzecie do obranego celu!”
Jarek Nakraszewicz, CEO @Brand New Story