Zaprojektowanie strategii HR w oparciu o badania zaangażowania pracowników MerchUp
Zbuduj mocny zespół, zadbaj o niego i daj mu pracować, a wyniki przyjdą same - to właśnie ogromna zaleta MerchUp. TeamBoost dołożył tylko małą cegiełkę do tego, aby szło jeszcze lepiej!
MerchUp (znany wcześniej jako BluzUp) to europejski lider, jeśli chodzi o produkcję firmowej odzieży, gadżetów i welcome packów z 10-letnim doświadczeniem w branży i 1000+ zadowolonych klientów.
Czy nasi ludzie chcą tu pracować?
“Pracownicy MerchUp historycznie bardzo pozytywnie oceniali firmę, jednak nasze doroczne badania zadowolenia realizowaliśmy sami wewnętrznie i czuliśmy, że być może nie mamy wystarczającej HR-owej wiedzy ani doświadczenia, by zrobić to obiektywnie i maksymalnie skutecznie. Właśnie dlatego potrzebowaliśmy zewnętrznych ekspertów, by sprawdzić, co robimy dobrze, a co warto poprawić – tu pojawiła się przestrzeń do współpracy z TeamBoost.”
Anna Rajkowska,
Operations Manager @ MerchUp.
Zweryfikowanie dotychczasowych metod działania w MerchUp, jeśli chodzi o analizowanie zaangażowania pracowników
Zidentyfikowanie kluczowych obszarów do poprawy w zakresie HR i społeczności MerchUp, aby stworzyć podwaliny pod strategię HR
Konkretne wnioski i założenia do wdrożenia, a nie tylko raport, który zginie w otchłaniach maili
Jakie wyzwania na nas czekały?
- Zapewnienie, że wszyscy pracownicy dobrze zrozumieją cel i przebieg badania, co zwiększy ich zaangażowanie w proces i akceptację wyników.
- Zapewnienie, że proces badania i analizy jest szybki i efektywny, minimalizując obciążenie czasowe dla managementu, a jednocześnie dostarczając wartościowe i gotowe do wdrożenia wyniki.
- Dostarczenie konkretnych wniosków i zaleceń, które mogą być szybko wdrożone przez management, aby poprawić zaangażowanie i satysfakcję pracowników.
Co zrobiłyśmy, aby osiągnąć sukces ?
Przeprowadziliśmy wywiad wstępny z Managementem, który pozwolił nam ustawić kontekst badania, które mieliśmy przeprowadzić.
Przygotowaliśmy propozycję komunikacji wewnętrznej odnośnie realizacji badania. To bardzo ważny etap realizacji badania, każdy pracownik musi dobrze zrozumieć cel badania w którym będzie brał udział oraz jego przebieg.
Przeprowadziłyśmy kompleksowe badanie według autorskiej metodyki TeamBoost® w zespole MerchUp, które zakończyło się zestawem rekomendacji i zaleceń do wdrożenia i wykorzystania w long-termowej strategii HR. Badanie obejmowało analizę następujących obszarów:
- Poziom zaangażowania
- Poziom ukrytego potencjału
- Poczucie przynależności organizacyjnej
- Komunikacja wewnętrzna
- Organizacja pracy
- Poczucie dobrostanu
- Poczucie satysfakcji z pracy
- Wynagrodzenie i benefity
- Poczucie rozwoju zawodowego
- Kultura feedbacku w organizacji
- Relacje z przełożonym
- Relacje ze współpracownikami
Przedstawiliśmy wyniki analizy badań z kluczowymi wnioskami oraz listą rekomendowanych działań. Spotkanie obejmowało też 2 godzinną konsultację podczas, której zostały omówione potencjalne sposoby wdrożenia poszczególnych rekomendacji.
szybkość
w 2 tygodnie zrealizowałyśmy całość usługi w skład, której wchodziło:
- przygotowanie komunikacji wewnętrznej o badaniu zaangażowania,
- przeprowadzenie badania,
- analiza danych,
- przygotowanie roadmapy działań, które stały się podstawą do stworzenia strategii HR.
skuteczność
management firmy zaczął wdrażanie zmian od siebie
- inspiruje swoich ludzi do regularnych spotkań 1:1 i codziennego przekazywania feedbacku.
akceptacja
97% pracowników pozytywnie ocenia planowane zmiany
- pozytywnie ocenia nowe procesy w zakresie feedbacku i ścieżek rozwoju i kariery.
sprawność operacyjna
jedynie 4 godziny pracy managementu, które musieli zainwestować w cały proces
- badania i analizy, po których dostali gotowe wnioski do wdrożenia
wiedza
organizacja otrzymała zestaw swoich mocnych stron
- może je wykorzystywać w kampaniach EB i rekrutacyjnych ponieważ pochodzą bezpośrednio od źródła – czyli od ludzi.
identyfikacja
Udało się zidentyfikować blokery potencjału
- organizacja wie na czym powinna skupić swoje działania aby zwiększać budowanie zaangażowania pracowników.
godziny pracy managementu
pracowników pozytywnie ocenia planowane zmiany
tygodnie na realizację
Jak MerchUp wspomina współpracę z TeamBoost?
“Pierwszy raz doświadczyliśmy jako organizacja tak konkretnych zaleceń i instrukcji działania w obszarze people & culture. Badania zrealizowane przez zespół TeamBoost i płynące z nich wnioski daleko wykraczały poza nasze założenia. Martyna i jej specjaliści czarno na białym pokazali nam, co robić w kolejnych miesiącach, aby podnieść zaangażowanie w zespole.”
Anna Rajkowska, Operations Manager @ MerchUp.